Naam:
franske.reislogger.nl
Reisverhalen:
Foto’s:

Over mijn reis

Ik vlieg op 18 September richting San Diego, California. Hier ga ik 5 maaden heen, ik ga hier onder andere engels leren op een school van EF met als doel aan het eind van het jaar een Cambridge diploma te halen. Op deze school zitten ongeveer 700-800 leerlingen uit landen over de hele wereld die nagenoeg hetzelfde als ik gaan doen. Ik heb elke week van maandag tot vrijdag ongeveer 3/4 uur per dag les.

In hetzelfde gebouw als de school zit een campus waar ik ga wonen samen met zo'n 450 à 500 andere leerlingen. Ik woon dus in feite op school, hopelijk kan ik de schoolbel als wekker gaan gebruiken. Als ik me een beetje haast ben ik binnen een minuutje van kamer naar klas, moet wel lukken toch. De rest van de leerlingen woont in gastgezinnen in of in de buurt van San Diego.

De campus ligt aan het strand en zo goed als in de stad. Om een goede indruk te krijgen van de omgeving waar ik ga wonen zal ik dit filmpje even bekijken --> https://www.youtube.com/watch?v=IXYxCUZdIl0

Verder wil ook andere steden in California bezoeken zoals Los Angeles, Las Vegas, Santa Barbara en San Francisco en ik wil nog naar Mexico, dat moet ook wel als je zo dichtbij woont (20km). Na deze 5 maanden heb ik nog het plan om zo'n 2/3 weken te gaan reizen door California. Aangezien ik na deze 2/3 weken mijn cambridge kan afleggen in San Diego zelf, terwijl ik dit anders in Nederland zal moeten doen. Dus dat is wel een goede reden er nog een paar weken aan vast te plakken.

Ik heb er in ieder geval enorm veel zin! En hoop dat ik jullie het komend half jaar een beetje op de hoogte kan houden van mijn hoogstwaarschijnlijk mooie leven daar.

Groeten uit Brabant,
Frans